Tietoa mainostajalle ›

November 24, 2013

KUN HINTA JA LAATU EIVÄT KERTA KAIKKIAAN KOHTAA..


Taloprojektissamme on ollut monta tilannetta, jossa olemme joutuneet punnitsemaan kumpi on tärkeämpää, käytännöllisyys vai estetiikka. Valitettavan usein käytännöllisyys painaa vaakakupissa enemmän vaikkei lopputulos ehkä niin hivelekään silmää. Tämän tosin kestää, koska pidemmän päälle asiat, jotka tosin ovat kauniita, eivät ehkä toimisi käytännössä ja aiheuttaisivat turhaa kitkaa arjen pyörittämiseen.

Joskus jokin pieni toimimaton asia saattaa aiheuttaa ihan kummallisia tunteenpurkauksia. Olen pitkään ihaillut näitä Muuton suola- ja pippurimyllyjä. Pidän myllyjen leikkisästä muotoilusta, (ja tunnustan) varmaan myös siitä, että nämä ovat olleet niin kovasti joka paikassa esillä.. Nämä myllyt, jotka näyttävät kauniilta keittiömme tasolla, ovat saaneet minut muutamaan otteeseen suorastaan primitiivisen raivon valtaan. Tykkään ripsautella pippuria aika rankalla kädellä ruokaan kuin ruokaan. Ja tämä sinänsä vähäpätöinen asia on saanut vuoden mittaan aikaan suorastaan tragikoomisia hetkiä keittiössä. Tuo musta mylly on varattu keittiössämme suorittamaan tämä ihan yksinkertainen toimenpide: pippurit myllyyn ja raps. Mutta, kun joku asia ei toimi, niin se ei sitten kerta kaikkiaan toimi. Ja voi sitä hetkeä, kun joutuu upottamaan lusikkansa mauttomaan ruokaan jäädessään kerta toisensa jälkeen pippuritta tuon pahuksen myllyn takia. Siitä tulee välillä iso kiukku.

Näitä Muuton myllyjä manailtuamme, kaikui korviimme useita vastaavia ongelmatapauksia. Nämä suht hinnakkaat, hyvin muotoillut ja ennen kaikkea loistavasti brändätyt myllyset ovat aiheuttaneet pettymyksen useammalle. Kokeilimme tästä viisastuneena seuraavaa. Mylly lähti takuuhuoltoon. Muutaman kuukauden odoteltuamme tilalle tuli kokonaan uusi. Ja nyt kuulkaa jauhaa niin maan mahtavasti!
SHARE:

30 comments

  1. simple and chic!



    /
    christian | my blog : www.christianyuen.blogspot.com
    greetings from hong kong
    peace.

    ReplyDelete
  2. Mä olen kanssa kuullut, että nuo upeat myllyt ei ihan aina ole olleet niin toimivia, kun olettaisi. Onneksi saitte uuden, koska tuon hintaluokan tuotteessa homman pitää toimia 110%. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No näinpä! Ja onhan se vähän pöljää, kun ostelee innostuspäissään kalliita keittiötarvikkeita ihan vain koristeeksi ;)

      Delete
  3. Muotoilusta tulee mieleen shakkinappulat. Hienot ovat ja hyvä, että nyt myös toimivat niin kuin kuuluu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne edelliset kelpasivat lähinnä vain shakkinappuloiksi :) Onneksi nyt toimivat myös siinä oikeassa käyttötarkoituksessaan!

      Delete
  4. Anteeksi, mutta nauru pääsi tätä lukiessa! Anopi kun eilen illalla viimeksi kirosi kyseisiä myllyjä.. :Ei kyllä oikeasti ole kiva juttu, jos suht hinnakas ja laadultaan kehuttu tuote ei toimikaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hauska yhteensattuna: ymmärrän anopin manailut täysin ;)

      Delete
  5. Jos pettävät uudestaan niin suosittelen ainakin koneiston puolesta Peugeotin myllyjä. Taitavat antaa elinikäisen takuun koneistolle ja ovat ainakin meillä toimineet aivan moitteettomasti. Fidjimalli miellyttää myös ainakin mun muotoilusilmää. Toisaalta nämä ovat niin makuasioita :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nuo Peugeotin mylly saavat kyllä koneiston puolesta varauksettoman kehun myös täältä! Jostain kumman syystä haksahdin kuitenkin näihin "koristeisiin" ;)

      Delete
    2. Meillä on Iittalan Tools suolamylly ja Peugeotin pienin pippurimyllynä ja molemmat toimivat todella hyvin. Peugeotia joutuu vaan täyttämään kovin usein :D Muuten suosittelen kyllä Peugeotia :)
      Tools pippurimylly hajosi muutaman kuukauden käytön jälkeen..
      Näitä Muuton myllyjä olen ihastellut, mutta lukenut myös useammasta paikasta, etteivät kestä, enkä ole sitten hankkinut.

      Delete
    3. Noita myllyjä joutuu tosiaan täyttelemään usein. Liekö "vikaa" käyttäjässä tai lähinnä käytetyn pippurin määrässä ainakin tässä taloudessa ;) Täytyy kaivaa hyvät ja paljon käytetyt Peugeotit muuttolaatikoista käyttöön, jos nämä uudet Muutot osoittautuvat jälleen maanantaiversioiksi..

      Delete
  6. Tätä tarinaa on kuullut ikävän paljon, mutta onneksi uusi on parempi. Hyvä että hoitavat asian, koska tämä toimimattomuus jo varmasti vaikuttaa myyntiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tässä uudessa myllyssä tuntuu olevan isompi sisus. Nyt mahtuu pippurit pyörimään tuohon koneistoon asti.. Liekö palautuksilla ollut osuutta asian korjaamiseen?

      Delete
  7. Minä taas olen menettänyt hermoni kahden VIP nestesaippuapullon kanssa. Kummastakin laukesi vajaassa kahdessa kuukaudessa pumppumekanismi. Saimme tilalle uudet mekanismit suoraan Tanskasta ja ovat nyt toistaiseksi pelittäneet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voihan design! Onneksi näissä tuotteissa edes pelaa tuo "takuuhuolto". Meillä on käytössä Bliwin mustat saippuakuplat ja nämäkin oikeasti ihan alunperin vain muotoilun takia ;)

      Delete
  8. ♥aivan ihana blogi täältä löytyikin! Kaunis ja tyylikäs! ♥Oli niin saada hauskaa tutustua!

    ReplyDelete
  9. Hah, loistavaa! Meillä on jäätävän hintaiset Peugeotin myllyt ja sama vika. Hermo menee! Hyvä kun otit puheeksi, taidan soittaa maahantuojalle!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi, ota ihmeessä yhteyttä maahantuojaan ennen kuin hermot menee ;) Noissa Peugeotin myllyissä pitäisi olla kait elinikäinen takuu?

      Delete
  10. Tein tänään ihanan löydön, löysin siis kauniin blogisi time of the aquarius-blogin kautta!!! Jee, uusi vuosi alkaa mukavasti:) Tsemppiä raksalle ja kaikkea hyvää Uudelle Vuodelle!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi ihanaa Villis, että löysit! Miten iloisen mielen saitkaan viestilläsi aikaan :) Uuden vuoden jälkeen alkaa blogissa taas tapahtua.

      Delete
  11. Heh, heh, ovatkohan nämä myllyasiat oikeasti aika hankalia? Itse ostin aikanaan Iiittalan teräksisen pippurimyllyn, aikeena täydentää myöhemmin kokoelmaa myös suolamyllyyn. No... ...kolmen kuukauden käytön jälkeen myllyn koneisto jauhautui muovinpaloina kaalilaatikkooni. Iittala lähetti mukisematta tilalle uuden, ja ilmeisesti uudella koneistolla, sillä tuo on nyt toiminut vuosia.

    MUTTA - koko kapineen suunnittelussa on alkanut riepoa helposti käteen jäävä yläosa! Ja se on niiin kivaa kun pippurit pyörii ympäri keittiötä. Suolamyllyä ei sitten koskaan tullut.

    Nyt on kaapissa Menun pullonmuotoiset myllyt kuivumassa, niiden muotoilu ratkaisee ainakin sen myllyjen ikiongelman, että pippurimurua on jatkuvasti pöydillä ja työtasoilla...

    Ekan maailman ongelmien parissa kamppaillaan siis myös huvilalla :D! Ihana blogi sinulla, lukulistalle välittömästi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Jaana ihanasta kommentista! Eipä nämä myllyasiat taida ihan tosissaan niitä maailman vakavimpia murheita olla ;)

      Nuo Menun myllyt ovat kuulemani mukaan oikein kelvot (ja kauniit). Ja se, että pippurin- ja suolanmuruja ei pyöri pitkin pöytäpintoja on oikeasti ihan hatunnustonarvoinen tuotekehittelyn tulos :D

      Delete
  12. Hei haluaisin lähettää virtuaalisen halauksen näin netin kautta! Siis kiitos tästä postauksesta. En uskalla edes laskea kuinka monta kertaa olen tuota myllyä kironnut, mutta eipä ole tullut mieleen että niissä olisi yleensä ottaen vikaa. Ajattelin vain, että nyt on tyttö haksahtanut tuotteeseen missä design menee käytännöllisyyden edelle. Ei muuta kun reklamaatiota kirjoittamaan. Mikä helpotus, sillä kaunishan tuo on kuin mikä eikä haluaisi toiseen vaihtaa(:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi olepa vaan hyvä <3 Ja älä tyttö hyvä käytä aikaasi reklamaatioiden kirjoitteluun. Noilla myllyillä on 25-vuoden takuu, joten uutta konetta vain tilalle, jos ei toimi!

      Delete
  13. Heippa! Meillä on myös huonosti toimiva Muuton pippurimylly, on lähinnä koristeena ollut kun hermot menee jos sieltä jotain pippuria yrittää saada. Miten sait tuon asian käytännössä hoidettua? Menikö mylly huoltoon myyjän kautta vai hoiditko asian suoraan Muuton kanssa? Miten postikulut ym.? Kiitos vastauksesta. T. Elina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saimme hoidettua myllyn vaihdon/korjauksen suoraan sen liikkeen kanssa, josta mylly oli ostettu. Tämä sujuikin varsin näppärästi. Ei tarvinnut selvitellä "palautusosoitetta" eikä maksaa postituskuluja.

      Delete

| Kiitos kun jätit viestin!
| Tack för din kommentar!
| Thanks for your comments!

Blogger Template Created by pipdig